
Visuele identeit en merkstrategie
Rijnbrink
Verschil maken met jou
Rijnbrink zet zich in voor een vaardig, slim en creatief Overijssel en Gelderland. Dat doen ze door bibliotheken, cultuurorganisaties, scholen en muziekverenigingen te ondersteunen. De nieuwe visuele identiteit is gericht op de dynamiek die daarbij komt kijken en het culturele karakter van Rijnbrink.
Een stijl waarmee vele anderen aan de slag kunnen. Met dat vertrekpunt hebben we een systeem ontwikkeld dat gericht is op flexibiliteit en makkelijk op te pakken is. Met drie basisvormen (voor slim, vaardig en creatief) hebben we een nieuw beeldmerk ontworpen. De vormentaal zorgt voor extra flexibiliteit.
De beleving en betrokkenheid die het verschil maken willen we graag laten zien. Voor Rijnbrink ontwikkelden we een beeldtaal die laat zien waar ze zich hard voor maken. Meekijkbeelden noemen we ze. Je kijkt mee bij wat er zoal gebeurt. Op deze serie verzamelbeelden hebben we heel veel van die dingen bij elkaar gebracht tot ware kijkplaten.
Een grote set elementen maken het makkelijker om nieuwe dingen te ontwerpen en vorm te geven. Om het nog makkelijker te maken hebben we sets aan templates ontworpen die ingezet worden voor een consistente uitstraling.