
Huisstijl en Campagnes
Zorg van de Zaak
Iedereen sterker aan het werk
Zorg van de Zaak is hét bedrijfsgezondheidsnetwerk van Nederland. Ze zijn ervan overtuigd dat je gelukkiger bent als je werkt en zo mee kunt doen in de maatschappij. We ontwikkelden het motto: iedereen sterker aan het werk. Daar gaan ze elke dag weer voor. Die betrokkenheid, sterke teams, positiviteit en kracht brachten we terug in de nieuwe visuele identiteit.
Zorg van de Zaak pakt het positief aan. Dat zie je terug in de stijl. Het is vriendelijk, krachtig, optimistisch en opgewekt. De kleur roze komt altijd terug maar het kleurenschema is rijker gemaakt. De illustratiestijl is ingezet om zwaardere thema's te verbeelden. De stijl komt terug in een iconensysteem waarmee we ook animaties kunnen opbouwen.
Iedereen sterker aan het werk
Het motto van Zorg van de Zaak is iets waar we werkend Nederland voor warm willen krijgen. iets waar je aan mee wilt werken. In de campagnes laten we zien wat dat op kan leveren. Dat dit voor iedereen zou moeten zijn en soms makkelijker is dan je zou denken.
Het nieuwe motto is gelanceerd met een film en bijbehorende campagne. De ingezette lijn komt nu terug in interne en externe campagnes waarbij het motto gekoppeld wordt aan een thema dat je kan aanpakken om iedereen daadwerkelijk sterker aan het werk te krijgen.
Thema Campagnes
Door campagnes rond thema's in te zetten helpen we werkgevers en teamleiders specifiek op weg. Dat doen we met verschillende insteken. Van een snelle explainer video voor de hoofdlijnen, een uitgebreide whitepaper voor diepgang tot een begingids met stappenplannen en een podcast. Voor iedereen bruikbare informatie om echt iets mee te beginnen.